De Horsten & Delfland

Werken in de cloud is voor veel bedrijven een uitkomst. Zeker in een omgeving waar meerdere mensen in dezelfde documenten werken en de gegevens toch goed beveiligd moeten zijn. Dat geldt ook voor Oogkliniek De Horsten en Oogartsenpraktijk Delfland. Deze oogheelkundige behandelcentra maken onderdeel uit van een coöperatie die op sommige projecten samenwerken en dezelfde apps gebruiken. Ze zijn vrijwel tegelijkertijd overgestapt op de cloud-diensten van KroonCo.

  1. De cloud op maat
  2. 24/7 online & service
De Horsten & Delfland
<< Scroll down

''Professioneel de cloud in’’

Mariët Versteegen is praktijkmanager bij De Horsten en begeleidde de overstap voor haar kliniek. Ze legt uit waarom ze kozen voor KroonCo. “Alle praktijken hebben een andere manier van werken en een andere set-up. Dus we zijn onafhankelijk van elkaar overgestapt, maar wel op basis van gedeelde positieve ervaringen met KroonCo. En we wilden echt een professionaliseringsslag maken.”

“Voor ons is opvolging van vragen en de reactietermijn erg belangrijk. En als het nodig is, willen we graag dat er support op locatie aanwezig is. Ook willen we dat goed is vastgelegd hoe zaken geregeld zijn. KroonCo heeft er veel tijd in gestoken om dat inzichtelijk te maken.”

Ook Noor de Roon Hertoge wilde hogerop. Ze is als operationeel manager verbonden aan Oogartsenpraktijk Delfland. “Wij zijn in 2011 klein begonnen. Maar inmiddels zijn we met 23 man en daar hoort een professionelere aanpak bij, met betere programma’s, een gebruiksvriendelijker platform en gewoon 24/7 dienstverlening waar je direct terecht kunt. Dat was voor ons de reden om over te stappen naar KroonCo.”

Noor de Roon Hertoge
“Ik was erg onder de indruk van degene die de migratie heeft gemanaged.”

Oogartsenpraktijk Delfland - Noor de Roon Hertoge

"Een soepele migratie"

De keuze was dus snel gemaakt. Maar hoe verliep de overgang van de oude dienstverlening naar de cloud van KroonCo? Mariët: “Het hele overstaptraject verliep prettig en soepel door de professionele leiding die er was van de projectmanager.” Ook Noor had goede ervaringen: “Zelfs zaken die wij in het verleden niet helemaal logisch hebben gearchiveerd zijn meegenomen en zo neergezet dat wij ze altijd nog kunnen uitzoeken. Heel overzichtelijk.”

“Op de dag van de migratie hadden wij een megastoring met het internet. Kon KroonCo niets aan doen, maar we moesten wel overstappen op een ander netwerk. Daar hebben ze dezelfde dag nog een firewall voor gebouwd. Ik was ook erg onder de indruk van degene die de migratie heeft gemanaged. Er kwamen natuurlijk veel vragen op me af, maar hij wist dat heel duidelijk te brengen. In de weken ervoor bespraken we natuurlijk hoe we bepaalde zaken ingericht wilden hebben. En toen de migratie klaar was stond alles direct op zijn plek.”

"Werken in de cloud"

Beide praktijken werkten al in de cloud, dus dat was niet nieuw. Toch zijn er ook verschillen. Mariët vertelt: “KroonCo heeft het slimmer ingericht, we hoeven nu bijvoorbeeld maar 1 keer in te loggen. En alles werkt nu sneller. Sommige dingen werken net even anders, maar over het algemeen was iedereen er heel snel aan gewend. KroonCo borgt alles ook goed in hun eigen systeem. Ze kunnen op ieder moment aanleveren hoe alles bij ons is ingericht en hoe het ervoor staat. Dat geeft een heel groot stuk vertrouwen.”

"Veiligheid boven alles"

Sommige mensen hebben het idee dat data in de cloud niet veilig zijn. Dat iedereen er zomaar bij kan. Terwijl ons datacenter zeer streng beveiligd is. Hoe zien jullie dat? Noor: “Wij hebben geen vaste werkplek, maar we werken wel samen in dossiers. Dus iedereen moet overal bij kunnen. Ook van buitenaf. Dan is het belangrijk dat dit ergens veilig gehost wordt. We hebben natuurlijk wel te maken met patiëntgegevens.” Mariët voegt daaraan toe: “Tijdens de kennismakingsgesprekken met KroonCo waren wij bezig met het VIPP project. In de gesprekken met Rik Kroon werd al snel duidelijk dat er ook op dit gebied veel kennis en expertise in huis is.”

Ze doen makkelijk een stapje extra en dat geeft je het idee dat je met alles bij hen terecht kunt. En dat je een eerlijk antwoord krijgt, ook als iets niet kan. Heel fijn!”

"Goed contact en prettige support"

Kunnen jullie iets zeggen over de persoonlijke samenwerking? Mariët: “Het contact is prettig. Het zijn allemaal enthousiaste en behulpzame mensen om mee te werken. En komen ze ergens niet uit, dan geven ze dat snel aan bij hun teamleiders, zodat wij niet lang op een oplossing hoeven te wachten. De opvolging van onze vragen of verzoeken is super netjes. Ze staan ook open voor kritiek en doen er direct iets mee. Ook Noor vond de mensen van KroonCo erg behulpzaam. “Ze gaan hun gang, doen alles wat ze moeten doen. Heel prettig samenwerken. En als je een vraag hebt, ook als dat niet helemaal tot hun taak behoort, zijn ze altijd bereid om informatie te geven. Ze doen makkelijk een stapje extra en dat geeft je het idee dat je met alles bij hen terecht kunt. En dat je een eerlijk antwoord krijgt, ook als iets niet kan. Heel fijn!”

“De opvolging van onze vragen of verzoeken is super netjes.”

Oogkliniek De Horsten - Mariët Versteegen