Bakker van Maanen

In 1907 opende Jan van Maanen zijn eerste bakkerszaak in Katwijk aan den Rijn. Meer dan een eeuw later is Bakker van Maanen een begrip, met 51 winkels en een grote tak in het zakelijke segment. Alleen al de distributie van broden is een enorme logistieke opgave, elke dag weer. Dat vraagt om de juiste inzet van ICT, die sinds kort volledig wordt verzorgd door KroonCo. Op het hoofdkantoor in Rijnsburg spraken we daarover met financieel directeur Allaert Evers.

  1. De cloud op maat
  2. 24/7 online & service
Bakker van Maanen
<< Scroll down

''KroonCo ontzorgt ons in de ruimste zin van het woord.’’

Na het vertrek van een vaste ICT-medewerker koos Bakker van Maanen ervoor om de ICT in het bedrijf voortaan volledig uit te besteden. “We waren al in gesprek met KroonCo”, vertelt Allaert. “De gespecialiseerde medewerkers daar overtuigden ons ervan dat zij ons volledig konden ontzorgen als het om ICT gaat. Dat klonk goed, maar ook spannend”

Allaert Evers
'De samenwerking met KroonCo is een goed en succesvol avontuur gebleken.'

Bakker van Maanen - Allaert Evers

KroonCo denkt graag mee met Bakker van Maanen.

Het volledig uitbesteden van de ICT zag Allaert aanvankelijk als een avontuur. “Dat heb je met zo'n kritiek onderdeel van je bedrijfsvoering als ICT, dat we altijd in eigen hand hebben gehad. Maar het pakte heel goed uit. KroonCo dacht vanaf het eerste moment proactief met ons mee. Ze gaven gelijk aan waar in onze infrastructuur kritieke punten zaten. We hadden bijvoorbeeld een lage servercapaciteit, die ons systeem traag maakte. KroonCo heeft dat direct opgelost door een extra server te plaatsen. Ze schakelen heel snel van een probleem naar een oplossing. Dat is prettig.”

''Ik hoef niet een uur in de wacht te staan of me door een keuze menu te worstelen.''

Allaert vindt het van groot belang dat hij goed, adequaat en snel wordt geholpen. “KroonCo heeft heel korte lijnen, dat is voor ons cruciaal. Als ik een probleem heb, is er meteen iemand beschikbaar om te helpen. Ik hoef niet eerst een uur in de wacht te staan of me door een telefonisch keuzemenu heen te worstelen.”

'Roadmap naar meer samenwerking'

KroonCo heeft z'n waarde vooral kunnen bewijzen toen Bakker van Maanen werd getroffen door een digitale inbraakpoging. “Er stapte meteen iemand van KroonCo in de auto om alle problemen op te lossen. KroonCo handelde zeer accuraat en zette direct alle systemen dicht.” Allaert is nog steeds onder de indruk. “De bereidheid om er 24/7 te zijn voor een klant; daar zit onmiskenbaar de kracht van KroonCo.”

Allaert is een tevreden klant en wil meer. “Ik zie genoeg mogelijkheden om de samenwerking met KroonCo uit te breiden. Daarom hebben we samen een roadmap opgesteld met verschillende stappen om onze ICT in de nabije toekomst verder te optimaliseren. KroonCo realiseert zich dat we niet alles in één keer kunnen doen, en adviseert daarom kundig over de juiste volgorde.’’

'Er werd meteen geschakeld van een probleem naar een oplossing.'

Bakker van Maanen - Allaert Evers